Raiteilla terveyteen -hyvinvointikampanjalle hopeaa MTL:n viestintäkilpailussa


VR Trackin henkilöstölle suunnattu hyvinvointikampanja voitti hopeaa MTL Communications Awardseissa torstaina 1.6.2017.

VR Trackin Raiteilla terveyteen -hyvinvointikampanja sijoittui sisäinen viestintä -kategorian hopeasijalle Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton järjestämässä MTL Communications Awards -viestintäkilpailussa torstaina 1.6.17. VR Track toteutti hyvinvointikampanjan viestinnän yhdessä viestintätoimisto Ellun Kanojen kanssa. Kategorian voittajaksi valittiin Oral Hammaslääkäreiden ja viestintätoimisto Kaiku Helsingin toteuttama Oral – Paras paikka -kampanja. Viestintäkilpailun shortlista julkaistiin 21.4.2017.

Raiteilla terveyteen -hyvinvointikampanja käynnistettiin VR Trackillä viime vuoden toukokuussa. Kampanjassa tarjottiin yhteensä sadalle yli 55-vuotiaalle työntekijälle henkilökohtainen ja maksuton terveysvalmennus, jonka tavoitteena oli kannustaa työntekijöitä kiinnittämään huomiota arjen jaksamiseensa ja edistämään terveyttään myös eläkeiän lähestyessä. Terveysvalmennuksen pääpaino oli arjen pienissä ja helposti toteutettavissa valinnoissa, joiden avulla valmennettavien oli mahdollista lisätä hyvinvointiaan omien ehtojensa mukaan. Hyvinvointikampanjan terveysvalmennuksesta vastasivat Prevenian terveysvalmentajat, ja valmennus toteutettiin etäyhteydenpitokanavia hyödyntäen.

Hyvinvointikampanjan viestintä rakentui yhteensä seitsemästä videosta, joilla kampanjan keulakuva Juha Mieto esitteli terveysvalmennuksen teemoja valmennuksen kohderyhmälle. Videoiden ohella kampanjasta viestittiin esimiehille ja työntekijöille jaettavilla info-materiaalipaketeilla sekä VR Trackin kanavissa julkaistuissa uutisissa. Lisäksi terveysvalmentajat jakoivat hyvinvointikampanjan aikana valmennettaville terveysvalmennukseen sisältyviä keskustelunomaisia videoita ja uutiskirjeitä.

Kampanjan aloitusvideon näet tästä: